מה צריך (חובה) לאתר אינטרנט?
31 במרץ 2025
אתם לקראת בניית אתר חדש? או שיש לכם אתר קיים?
מהן ההמלצות שממש ממש כדאי ומומלץ ליישם באתר אינטרנט?
אתר אינטרנט משמש כחלון ראווה לעסק שלכם.
דרכו אתם משווקים / מוכרים / מציגים / מספרים את המוצרים שלכם, שיכולים להיות מוצר פיזי או שירות.
יש לאתר שלכם "שני" סוגי לקוחות:
- גולשים / לקוחות / לידים
- מנועי חיפוש וגוגל בעיקר.
מה רואים הלקוחות? את הויזואליות, נגישות המידע והתוכן, ממשק נוח עם גישה מהירה לתוכן רלוונטי, הנעה לפעולה...
מה רואה גוגל? תוכן איכותי ורלוונטיות, זמני טעינה, קוד האתר, אופטימיזציה, נגישות, זמן נטישה של גולש, כמות כניסות וצפיות, קישורים חיצוניים ופנימיים ועוד...
ההמלצות שאציין כאן מיועדות לאתרי תדמית (אתרים שיווקיים) ולאתרי חנויות וירטואליות (אחלק לשני חלקים לצורך נוחות).
התייחסו לזה ממש כצ'ק ליסט לאתר אינטרנט (Check list) ולכל סעיף וסעיף בו.
לאחר 20+ שנים בתחום הקמת אתרי אינטרנט, עם נסיון מצטבר של מעל 500 אתרים כמעט מכל תחום, אני מחלק לכם, הגולשים מעט מהידע והנסיון ואני מקווה שאצליח לכתוב בעברית פשוטה ומובנת ולא "סינית" 😉
🌐 צ'ק ליסט ליישום לכלל האתרים
- תעשו אפיון מסודר לפני תחילת העבודה - כך יהיה הרבה יותר קל, ברור, מסודר ויעיל להגיע לתוצאה סופית שתואמת את הדרישות שלכם.
- ראו תקציר על התהליך במלא בעמוד: תהליך בניית אתר אינטרנט
- שפה ברורה, נגישה, ללא שגיאות כתיב או תחביר.
- ויזואליות נעימה לעין. לא צעקני מדי, לא צבעוני מדי (ברמה כזו שיגנוב את הפוקוס מהתוכן), פונטים בגודל קריא.
- משפטי הנעה לפעולה (CTA - Call To Action).
- השתדלו להשתמש בתמונות מקוריות ולא ממאגרי תמונות.
- קלות ביצירת קשר עמכם (טלפון / וואצאפ / טופס / דוא"ל / קישורים לרשתות חברתיות).
- נגישות מלאה לאנשים בעלי מוגבלות. לא לשכוח הצהרת נגישות מלאה ותקנית.
- בדיקת זמני טעינה - לשפר ולבצע אופטימיזציה אם צריך. כלי לבדיקת מהירות: https://pagespeed.web.dev (של גוגל)
- תאורים נכונים לכל עמוד באתר עבור גוגל - Meta Description: כ-12-15 מילים בממוצע.
- שם העמוד - עד 2-3 מילים. Meta Page Title.
- לשמור ולהקפיד על היררכיית כותרות יעילה באתר: H1, H2...H7
- להגדיר לכל תמונה וכל קובץ גרפי חלופה טקסטואלית - פקודת Alt.
- פירורי לחם (מומלץ) - להציג בכל ראש עמוד את הנתיב בו נמצא הגולש.
- להעלות לאתר לפחות אחת לשבוע או שבועיים מאמר חדש. מאמר תוכן בן 300-400 מילים.
- להגדיר קישורים פנימיים בתוך האתר מעמוד לעמוד מתוך מילים וביטויים חשובים לקידום.
- הציגו באתר המלצות מלקוחות. הדרך הכי יעילה היא לשאוב באופן אוטומטי את ההמלצות מתוך Google my Business (או גוגל מפות) ואפשר לבצע את זה עם כלי חינמי של Elfsight - קישור לאתר: https://elfsight.com
- התקינו תוסף נגישות. תוספי נגישות משפרים את נגישות האתר לרוב ב 20%-30% בגרסאות החינמיות. אך יחד עם עבודת הנגשה ידנית והצהרת נגישות תקינה, האתר בסופו של דבר יהיה עם נגישות מלאה.
תוסף נגישות שאני משתמש בו ברוב האתרים הוא של Userway (לחצו על הקישור) והשתמשו בקוד הנחה 5% - הקלידו: ICSV0MJJ - אפשר להשתמש בכלי AI לכתיבת תוכן לאתר, אך מומלץ לעבור על הכל ולשכתב ולתקן מידע או פרטים לא מדוייקים.
- רגע לפני שהאתר עולה לאויר - בצעו בדיקות תקינות, תעברו על הכל, תוודאו שטופסי יצירת קשר מגיעים אליכם למייל...
- לאחר שסיימתם והאתר עלה לאויר, רשמו אותו בגוגל דרך GSC (Google Search Console)
- התקינו כלי סטטיסטיקה כגון Google Analytics
- עמוד שאלות ותשובות.
- אתר מוצפן SSL ומאובטח.
- בחרו דומיין קצר וקליט.
- הוסיפו באנר פרסום שיוצג כאשר נותנים קישור לאתר מתוך רשתות חברתיות.
- הגדירו Schema - מערכת תגיות באתר שנועדה לעזור למנועי החיפוש להכיר את האתר שלכם. קישור למאמר "מה זה Schema?"
🛒 צ'ק ליסט לאתרי חנויות וירטואליות
- שם המוצר - ברור, ממוקד, בדיוק כמו שגולשים יחפשו.
לדוגמה: קרם טיפולי מגנזיום לשרירים תפוסים: השם המקצועי: חמאת מגנזיום או תחליב.
לקוחות וגולשים יחפשו: קרם מגנזיום או משחת מגנזיום. - לציין מק"ט (במידה ואתם עובדים עם מק"טים במערכת)
- תאור קצר של המוצר + בהמשך העמוד תאור מפורט של המוצר
- לציין את מידות המוצר / משקל / וכ"ד
- תכונות מיוחדות - עמיד לשמש / מזג אויר / עמידות למים (ולציין תקן PI), רגישות לחומרים חיצוניים וכ"ו.
- תמונות מוצר - מספר תמונות איכותיות וברורות.
- סטטוס זמינות המוצר - כמה במלאי? זמני אספקה?
- לציין מחיר כולל מע"מ.
לציין הנחות אם יש או מחיר לפני הנחה (אם המחיר הוא במבצע / הנחה)
לציין עלות משלוח ואם יש משלוח חינם מסכום מסויים. האם יש אזורים בארץ שלא יבוצע משלוח אליהם?
לציין אפשרות לתשלומים. - לחצן הוספה לסל ברור ומושך. לאפשר לבחור כמות.
- מומלץ סרטון של המוצר (בנוסף לתמונות)
- לאפשר ללקוח לשלם במספר דרכים: כ. אשראי, פייפאל, העברה בנקאית, מזומן, המחאה, ביט או פייבוקס...
- אפשרות לבצע שיתוף לרשתות חברתיות / וואצאפ
- להציג ביקורות על המוצר מגולשים
- להדגיש תכונות "טרנדים" כגון: עשוי מתחליף עור, לא נוסה על בע"ח, אריזה מחומרים ממוחזרים, חומר מתכלה וכ"ד...
- להציג מוצרים נוספים משלימים - לדוגמה, מוצרים נוספים מאותה סדרה או משלימים כגון: למדף נוסיף אופציה לרכוש ברגים ודיבלים.
- להציג בתחתית העמוד מוצרים נוספים שיכולים לעניין את הגולש
- להוסיף לאתר עמוד:
א. מדיניות החזרות / תנאי ביטול עסקה
ב. תקנון / תנאי שימוש
(הערה: אלו עמודים הנדרשים ע"י חברות האשראי) - לאפשר אריזה למתנה ומשלוח לכתובת אחרת
- מוצרים שנצפו לאחרונה
- סיפורי לקוחות על המוצר
- 5-6 שאלות ותשובות על המוצר. (שאלות שכיחות של לקוחות)
- ציינו אם יש תעודות תקן, סחר הוגן, GIA, CA וכ"ד.
- קישור ליצרן ו/או לחיצה על שם היצרן, יציג את המוצרים אצלכם באתר מאותו היצרן.
- לציין אם יש איסורים או סכנות עם המוצר. לדוגמה: אסור במגע עם חומרי ניקוי, או אסור מגע עם מים, או דוהה בחשיפה לשמש ישירה וכ"ו.
- במידה ומדובר על מזון / תוספי תזונה וכ"ד - לציין אלרגנים.
- לאחר שהאתר עלה לאויר, רשמו אותו ב Merchant Center של גוגל.